Anunt privind aplicarea Legii nr.123/2023 pentru modificarea și completarea Legii nr.18/1991
Aducem la cunostintă faptul că în baza Legii nr.123/2023 pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr.18/1991,persoanele pot depune dosare pentru reconstituirea/constituirea dreptului de proprietate, în termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi, începand cu data de 19 mai 2023 pana la data de 18 noiembrie 2023.
Detinatorii sau mostenitorii acestora care nu s-au înscris în cooperativa agricolă de producție, nu au predat sau nu li s-au plenuat la stat terenurile prin acte translative de proprietate pot solicita, la cerere, comisiei județene emiterea titlului de proprietate în condițiile legii, astfel :
a) dacă detinatorii sau mostenitorii acestora figurează cu terenul în registrele agricole sau registrele cadastrale și in evidentele fiscale ;
b) pentru terenul în cauză nu a fost deschisă carte funciară în baza Legii cadastrului și a publicității imobliare nr.7/1996,republicată, cu modificările și completarile ulterioare ;
c) terenul nu face obiectul cererilor de reconstituire sau constituire a dreptului de proprietate de catre alte persoane și nici nu s-a eliberate anterior titlul de proprietate cu privire la acesta.
Dosarul cuprinde urmatoarele documente :
1.Cererea solicitantului/solicitantilor insotita de copii de pe actul/actele de identitate si cele de stare civilă-naștere, casatorie, după caz ;în cazul în care solicitantul formulează cerere in calitate de moștenitor se vor depune acte de deces și certificat de mostenitor/ de calitate succesorală ;
2.Memoriu tehnic întocmit și validat prin semnătură și stampilă de către o persoană autorizată de catre ANCPI/OCPI Prahova,prin care să se certifice că pentru terenul în cauză nu a fost deschisă carte funciară în baza Legii cadastrului și a publictății imobiliare nr.7/1996;
3.Plan de amplasament și delimitare a imobilului, întocmit și validat prin semnătură și stampilă de catre o personaă autorizată de către ANCPI/OCPI Prahova,potrivit anexei nr.16 din Regulamentul de receptie și inscriere în evidentele de cadastru și carte funciară, aprobat prin Ordinul nr.600/2023, insusit prin semnătură și stampilă de presedintele Comisiei locale pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, luat în evidenta, fara suprapunere cu imobile limitrofe;
4.Adeverință eliberată de Primăria comunei Salcia din care să rezulte suprafata inscrisă în Registrul agricol.
5. Certificat de atestare fiscală ;
6.În cazul în care terenul solicitat a facut obiectul unei cauze aflate pe rolul instantelor judecatoresti, o declaratie pe proprie raspundere din partea solicitantului din care sa rezulte care este solutia ramasa defintiva.
Cererea, împreună cu documentele mentionate mai sus se depunde la Comisia locală de de reconstiuire a dreptului de proprietate privata asupra terenulor Salcia, inlauntul termenului prevazut de lege .